Iskola-előkészítőnket ajánljuk gyermekének, ha
Ennek érdekében az alábbi területeket fejlesztjük:
Mozgás:
– egyensúlyérzék
– keresztirányú mozgások gyakorlása az agyféltekék működésének összehangolása érdekében,
– járások, futások, szökdelések, ugrások, gurulások,
– ritmikus mozgások,
– labdaügyesség.
Grafomotorika:
– gyurmázás, origami, papírtépés, szemezgetés, fonás, nyírás, sodrás, festés, tapogatás, dróthajlítás, csavarás, masni kötés.
– a kéz izomzatának erősítése, lazítása
– helyes ceruzafogás kialakítása,
– vonalkövetés kézzel, ujjakkal, ceruzával,
– színezés, rajzolás,
– hiányzó vonalak pótlása,
– ritmikus sorok írása,
– megfelelő nyomaték kialakítása,
– betűelemek gyakorlása.
Testséma és téri tájékozódás:
– irányok megkülönböztetése,
– viszonyszavak használata,
– tájékozódás saját testen, térben, síkban.
Beszédészlelés, artikuláció:
– artikulációs gyakorlatok,
– hangok megkülönböztetése,
– szerialitás (sorrendiség),
Matematikai képességek:
– szerialitás (sorrendiség),
– számfogalom kialakítása,
– számlálás,
– műveletek tárgyakkal,
– kombinációs készség,
– különbség, azonosság,
– logikus gondolkodás,
– relációk,
– számképek,
– becslés, mérések,
– szín- és formaérzékelés, tulajdonságok.
Gondolkodás, figyelem, emlékezet:
– versek, mesék tanulása,
– tapasztalati következtetés (ok-okozat),
– alak/háttér megkülönböztetése,
– monotóniatűrés,
– vizuális és verbális figyelem és emlékezet.
Szociális képességek:
– egymás iránti tolerancia, türelem,
– társas érintkezések fejlesztése,
– egymás segítése, empátia,
– utasítás értelmezése, végrehajtása,
– szabályok, elemi viselkedési normák betartása.
A foglalkozásokra folyamatosan lehet jelentkezni!
Az iskolaelőkészítő programunk a sikeres iskolakezdést alapozza meg 50 perces mozgás, beszéd- és kognitív fejlesztés keretében, heti egy alkalommal.
Igény esetén intenzív iskolaelőkészítő foglalkozásra is van lehetőség, heti 2 alkalommal!
A fejlesztő foglalkozásokat minden esetben képességfelmérés előzi meg, mely során felmérjük a gyermek aktuális képességszintjét, erre építve tudjuk megkezdeni a részképességek fejlesztését.